Z przeprowadzonego doświadczenia dotyczy, że około 4,8 mln Polaków kiedykolwiek sięgnęło po audiobooka.

Z przeprowadzonego badania wynika, że około 4,8 mln Polaków kiedykolwiek sięgnęło po audiobooka. Liczba aktywnych użytkowników książek audio liczy przeszło 2,8 mln osób.
Większość Polaków wie o istnieniu książek audio. Oczywiście, mienie z
odmian to działanie o znacznie niższej skali. Podczas gdy około 6 na 10 Polaków
deklaruje, że jeszcze słyszało o książkach audio (61%), to zaledwie co 7.
przyznaje, że stosowałem spośród nich kiedykolwiek (14%), oraz co 11. deklaruje, że korzysta
spośród nich już (9%).
Słuchacze audiobooków obecne w głównej ilości osoby młode, stanu wolnego,
opierające się wyższym lub średnim wykształceniem, zamieszkujące duże miasta.
Istotną funkcję w słuchalności audiobooków odgrywa zaawansowanie technologiczne
użytkowników. Udział używających jest dokładnie wyższy zarówno wśród
internautów (13% vs. 1% nie-internautów), jak i wśród posiadaczy urządzeń
mobilnych tj. laptop, tablet, smartfon. Odsetek słuchaczy audiobooków jest aż o 12
p.p. wyższy w większości klientów urządzeń mobilnych, niż wśród osób, które takich
urządzeń nie posiadają (14% vs. 2%).


Po prace audio sięgają konsumenci, jacy z jakiejś ściany nie boją się korzystać
z zmiany produktowych, oraz z innej strony chętnie rekomendują produkty oraz usługi
w prywatnym najbliższym otoczeniu. W kontrakcie z ostatnim, w kategorii słuchaczy audiobooków
trwa nie tylko duży potencjał nabywczy, ale też potencjał dla marketingu rekomendacji.
Słuchanie audiobooków nie jest zajęciem na co dzień – 17% słuchaczy audiobooków uznaje się do kategorii heavy users, czyli korzystających codziennie lub kilka razy w tygodniu. 8 na 10 użytkowników sięga po książki stosunkowo rzadziej.
Użytkownicy książek audio najczęściej słyszą ich w bloku (69%), nieco rzadziej
w ośrodkach transportu publicznego (35%) czy w samochodzie osobowym (14%, w ostatnim
17% jako pasażer, a 14% jako kierowca). Do rzadkości należy słuchanie audiobooków
w stricte publicznych miejscach tj. praca (9%), szkoła (9%), restauracja/kawiarnia (7%),
sklep (6%).
Okoliczności słuchania audiobooków koncentrują się wokół motywu podróży. 23% użytkowników słucha ich w podróży do/z pracy, 22% w drodze do/z szkoły, 19% w linii na urlop/wakacje. Słuchacze rzadko kiedy sięgają po prace w sytuacjach, w jakich pragnęli pokazać się podzielnością uwagi, godząc jednocześnie słuchanie pracy z wykonywaniem innej rzeczy np. podczas gotowania (10%), uprawiania sportu (10%), pracy (9%), czy robienia zakupów (4%).
Kombinacja ogólnych preferencji i przyczyn obiektywnych jest główną argumentację dla niesłuchania audiobooków. Przywiązanie do pracy w doskonałej metodzie, brak odtwarzacza lub brak czasu, są najczęściej wskazywanymi barierami. Mając jednak pod opiekę wysoki potencjał rekomendacyjny w większości użytkowników, można umieścić tezę, że penetracja słuchaczy audiobooków w perspektyw będzie wzrastać.

Opis admin

Check Also

Planujesz rozpocząć kurs na prawda jazdy?

Reklama: Prawo jazdy Bydgoszcz Planujesz rozpocząć kurs na zlecenie jazdy? Dziwisz się jaka okres roku …