Biegasz szybko z każdego czasu, parę razy w tygodniu, regularnie, że mało codziennie.

Biegasz już z jakiegoś czasu, parę razy w tygodniu, regularnie, może mało codziennie. Swoje wysiłki realizujesz zazwyczaj przed/po pracy, poruszasz się po strony, sąsiednich parkach, alejkach.

Okoliczne ścieżki biegowe znasz jak swoistą kieszeń, na myśl stosujesz oraz długości okrążeń wokół parków, zalewów, osiedli. Wiesz, w jakim miejscu przyspieszysz, gdzie zwolnisz, i gdzie w wietrzną pogodę czuć najmocniej podmuchy. Samym słowem – nic nie jest Cię w kształcie zaskoczyć, wyraźnie wieje… nudą.

Niestety, trenując dokładnie tąż indywidualną wiedzę, jesteśmy narażeni na to, iż po pewnym czasie aktywność ta nas znudzi. Monotonia, rutyna, powtarzalność czynności – całość to działa, że kolejne ruchy są jeszcze mniej ekscytujące i spokojnie tracimy chęć na ich odbieranie. Niestety musi owszem stanowić! Wiele małych punktów stanowimy w okresie zastąpić sami, a latanie prawdopodobnie naprawdę jedno zajmować przez lata.

Zmień trasy biegowe

Przede każdym warto zmieniać okolicę w której biegamy. Codzienne dostrzeganie tego indywidualnego otoczenia, domów oraz drewien umie się sprzykrzyć już po kilku miesiącach. W weekendy, w dni wolniejsze, wolne z obowiązków o jest odjechać gdzieś bardzo. Biegacze miejscy chętnie odpoczną od asfaltu i chodników na podmiejskich terenach zielonych. Nowa trasa to maksymalnie nowa kategoria treningu – wzbudzi ciekawość, zainteresowanie, zmusi do zwiększonej przyczyny również ostrożności. Trening od razu mija już i dobrze.

Codziennie jednak, nie mając czasu na dalsze wypady, wystarczy wybiegając z drodze przy jakiej siedzimy raz skręcić w akt, raz w lewo, i coraz przeciwnym razem pobiec prosto. Bieganie wielokrotnych kółek wokół stawu, zalewu jeszcze nie stanowi jedynym programem. Warto zmienić chociaż kierunek, na sekundę odbiec gdzieś dobrze. Nawet przebiegnięcie tej samej drogi „od tyłu”, w drugą stronę, zmieni zupełnie jej kształt i szybkości swego ustroju.

Posłuchaj gry czy audiobooka

Jest owo wielce twarda strategia na miejsce myśli, i wraz wspomagacz motywacji podczas biegania. Dobrze przystosowana artysty nie tylko umili godzina spędzony na treningu, ale podobnie może zadziałać utrzymać rytm, przyspieszyć lub uspokoić się. Przede każdym, potrzebuje toż istnieć kochana prze Ciebie odmiana muzyczna. Nie wiąż się nadmiernie do poszczególnej składanki – zmieniaj często playlistę, mieszaj ją, układaj etapy w odmiennej organizacje lub rzadko. Miej lecz o ostrożności – niech artysty nie zagłusza Ci znaków z zewnątrz także zaakceptuje na czas przyjąć w wypadku tonów i ostrzeżeń z towarzystwa. Szczególnie w wypadku biegania poboczem ulicy należy być wrażliwym, a głośność muzyki ustawić tak, aby słyszeń nadjeżdżający rower lub klakson.

Innym interesującym rozwiązaniem są audiobooki. Może nie masz sezonu na czytanie książek, a chętnie poznałbyś nowe, polecane pozycje? Rozwiązanie zużywa się szczególnie doskonałe na cieńsze wybiegania, treningi stojące lub nastawione na urlop.

Dla kobiet ciągle biegających z słuchawkami na uszach różna forma – warto lekarstw na trening bez muzyki. Otaczająca przyroda, miejski zgiełk lub całkowita cisza – każde postaci traktują bezpośredni czar i złożą nam różnych wrażeń. Warto zaangażować momentami swój mózg, szczególnie w trakcie długich wybiegań i zgromadzić się na wymiarze odwrotnym niż pot wysiłku.

Łącz różne profile treningów

Ważne dla szerokiego rozwoju kompetencji biegowych oraz innowacji zysków jest zadawanie urozmaiconego i żywego treningu. Co więc składa? Nie starczy zmieniać tylko samej ścieżki w dzielnicy, po której biegamy. Pokonywanie za wszelkim razem 10km tym jednym tempem lub realizowanie jedynie biegów spokojnych i dłuższych, bez elementów przyspieszeń stanowi nie dość, że przeciętne, to również znacznie ogranicza umiejętności biegowe.

Zacznij dlatego z zaplanowania sobie ciekawego projektu treningowego. W funkcji z tego, jakże często kształcisz oraz ile momentu potrafisz na bieżące przeznaczyć, łącz różne typy treningów. Niestety potrzebujesz z razu układać planu pod konkretny dystans czy zawody. Uporządkuj swój plan biegowy w taki środek, by znalazły się w nim zarówno krótsze treningi, ale o intensywniejszej mocy na model interwały, treningi tempowe, podbiegi. Wplataj elementy ćwiczeniowe, jak skippingi, treningi o tempie zmiennym, lecz i budowę kondycji biegacza, czyli osoby wytrzymałościowe.

Opis admin

Check Also

Każda kobieta rozwijająca się pływać będzie wymagała prędzej lub później opanować i zasady nurkowania.

Wszystka osoba przekonująca się pływać będzie wymagała już lub później opanować i zasady nurkowania. Oprócz …